Które filmy Hasa uważacie za najlepsze?
Moje typy:
1. Szyfry
2. Sanatorium pod klepsydrą
3. Pętla
4. Rękopis znaleziony w Saragossie
5. Jak być kochaną
Na dzień dzisiejszy...
1. Wspólny pokój
2. Nieciekawa historia
3. Pętla
4. Szyfry
5. Sanatorium pod klepsydrą
Z tych co widziałem:
1. Pożegnania
Bezapelacyjnie najlepszy film polski do którego chyba najczęściej wracam. Jest magiczny.
2. Pętla
3. Jak być kochaną
Nie to ładne, co ładne, ale to, co się komu podoba;)
Tak czy inaczej, jest to z pewnością jeden z najlepszych filmów Hasa, (choc jak widac, ja inne jego tytuly stawiam wyżej).
Piątka Aptur! Może to i nie jest najlepszy film Hasa, nie roszczę sobie prawa do takich stwierdzeń, ale na mnie najbardziej działa. To najpiękniejszy film o miłości, jaki widziałam. Te różne amerykańskie wypociny można swobodnie wsadzić do klozetu i spuścić wodę przy tej historii. No, może trochę i Dygata w tym zasługa, ale Has to zrobił przepięknie. I nie zapominajcie o "Rękopisie znalezionym w Saragossie", to najczęsciej oglądam. Magiczna wędrówka przez życie z wieloznacznym zakończeniem. Przecież to hit światowy, są nawet kluby fanów na całym świecie, a Wy jakoś tak cichutko o tym ...
witajcie. chciałem zacząć od tego, że has to mój ulubiony reżyser. co ciekawe, nie uważam go za najwybitniejszego polskiego reżysera, ale subiektywnie najbardziej mi odpowiada. moje ulubione filmy? wszystkie, ale jeśli trzeba wybrać...
1. rękopis znaleziony w saragossie
2. sanatorium pod klepsydrą
3. jak być kochaną
4. pożegnania
5. nieciekawa historia
wiem, wiem, pętla pewnie lepsza od ostatniej pozycji, ale chciałem dać upust swojemu zachwytowi nad ostatnimi filmami mistrza, co prawda, Kober i Pamiętnik grzesznika nie są arcydziełami, ale Nieciekawa historia i Pismak to filmy szalenie niedocenione, często zarzuca im się hermetyzm, polecam obejrzeć te pozycje po kilka razy, przekonacie się!
Nie tłumaczcie się tak z subiektywizmu, wszak pisze "które... uważacie" więc subiektywizm jest tu nawet wskazany. Jak dla mnie:
1. Pętla
2. Rękopis znaleziony w Saragossie
3. Sanatorium...
4. Pismak
5. Pożegnania
1. Pożegnania
2. Sanatorium pod klepsydrą
3. Rękopis znaleziony w Saragossie
4. Pętla
5. Lalka
innych nie widziałem na razie
1. Pożegnania
2. Jak być kochaną
3. Pętla
4. Wspólny pokój
Ale to się zmieni prawdopodobnie, bo przede mną w najbliższych dniach "Sanatorium..." i "Rękopis...". Obejrzałabym wcześniej, ale najpierw musiałam przeczytać i dotrwać do wakacji.
Poza tym widziałam "Szyfry" i "Pismaka", ale nie podobały mi się na tyle, żeby znalazły się w moim top5, więc wyszedł top4.
Jak na razie widziałem 7 filmów Hasa, [Pętla, Pożegniania, Jak być kochaną, Rękopis znaleziony w Saragossie, Sanatorium pod klepsydrą, Pismak i Osobisty pamiętnik grzesznika...przez niego samego spisany].
Ale trudno było by mi z tych dokonań wybrać te najlepsze.
Niedługo mam zamiar zobaczyć Złoto,Szyfry i Wspólny pokój, więc wtedy mój ranking na pewno ułożę.
W związku z tym, że miałem dzisiaj przyjemność obejrzeć "Wspólny pokój" mój ranking plasuje się następująco:
1.Sanatorium pod klepsydrą - 10/10
2.Nieciekawa historia - 9,5/10
3.Wspólny pokój - 9/10
4.Rękopis znaleziony w Saragossie - 9/10
5.Pętla - 8/10
6.Pożegnania - 8/10
7.Jak być kochaną - 8/10
8.Pismak - 6,5/10
9.Osobisty pamiętnik gresznika...przez niego samego spisany - 5/10
W najbliższych planach "Szyfry" i "Złoto".
1.Sanatorium pod klepsydrą
2.Nieciekawa historia
3.Wspólny pokój
4.Rękopis znaleziony w Saragossie
5.Pożegnania
6.Lalka
7.Pętla
8.Jak być kochaną
9.Pismak
10.Osobisty pamiętnik grzesznika...przez niego samego spisany
1. R?opis znaleziony w Saragossie
2. P?la
3. Sanatorium pod klepsydr?
4. Nieciekawa historia
5. Po?egnania
6. Wsp?ny pok?
w planach "Rozstanie" i "Lalka"
1. Jak być kochaną 8/10
2. Pożegnania 7/10
3. Lalka 7/10
4. Moje miasto 7/10
5. Sanatorium pod klepsydrą 6/10
6. Ulica Brzozowa 3/10
1. Sanatorium pod klepsydrą - 8/10
2. Rękopis znaleziony w Saragossie - 8/10
3. Pętla - 7/10
4. Jak być kochaną - 7/10
5. Pożegnania - 7/10
Aktualizacja:
1. Sanatorium pod klepsydrą - 8+/10
2. Rękopis znaleziony w Saragossie - 8+/10
3. Pętla - 7/10
4. Jak być kochaną - 7/10
5. Pożegnania - 5/10
6. Osobisty pamiętnik grzesznika... przez niego samego spisany - 5/10
7. Rozstanie - 3/10
"+" znaczy, że Ulubiony.
Moja ulubiona piątka:
1. Pętla
2. Sanatorium pod klepsydrą
3. Rękopis znaleziony w Saragossie
4. Jak być kochaną
5. Szyfry
1. Sanatorium pod klepsydrą - 10/10
2. Nieciekawa historia - 10/10
3. Pętla - 10/10
4. Szyfry - 9/10
5. Lalka - 9/10
6. Rękopis znaleziony w Saragossie - 9/10
7. Wspólny pokój - 9/10
8. Jak być kochaną - 8/10
9. Pożegnania - 8/10
10. Rozstanie - 7/10
11. Harmonia - 7/10
12. Pismak - 7/10
13. Złoto - 7/10
14. Osobisty pamiętnik grzesznika... - 6/10
15. Niezwykła podróż Balatazara Kobera - 5/10
+
Moje miasto - 7/10
Ulica Brzozowa - 6/10
1. Rękopis znaleziony w Saragossie 10/10
2. Sanatorium pod klepsydrą 10/10
3. Pętla 9/10
4. Pożegnania 8/10
5. Jak być kochaną 8/10
6. Nieciekawa historia 8/10
7. Lalka 7/10
Krótkie metraże:
1. Ulica Brzozowa 7/10
Plany: Szyfry, Wspólny pokój, Złoto, Rozstanie, potem reszta fabuł
1. Rękopis znaleziony w Saragossie
2. Sanatorium pod klepsydrą
3. Pętla
4. Nieciekawa historia
5. Lalka
6. Jak być kochaną
7. Pożegnania
8. Wspólny pokój
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Rękopis znaleziony w Saragossie 8,28 32
2 Sanatorium pod klepsydrą 8,07 27
3 Pętla 8,00 25
4 Jak być kochaną 8,00 18
5 Szyfry 7,67 9
6 Pożegnania 7,46 13
7 Nieciekawa historia 7,33 3
8 Lalka 6,44 9
Tylko dwa, ale za to jakie!!!
1. Rękopis znaleziony w Saragossie 10/10 ♥
2. Sanatorium pod klepsydrą 10/10 ♥
Już trzy:-) Poziom podtrzymany:-)
1. Rękopis znaleziony w Saragossie 10/10 ♥
2. Niezwykła podróż Baltazara Kobera 10/10 ♥
3. Sanatorium pod klepsydrą 10/10 ♥
Niestety musiałem dodać nowy post. Nie można edytować:/
Nie dało rady edytować i 3 post z rzędu:/
1. Rękopis znaleziony w Saragossie 10/10 ♥
2. Niezwykła podróż Baltazara Kobera 10/10 ♥
3. Sanatorium pod klepsydrą 10/10 ♥
4. Osobisty pamiętnik grzesznika przez niego samego spisany 10/10 ♥
To niesamowite, na 4 filmy - 4 arcydzieła!!! I to przy moim, podobno ostrym ocenianiu. Jeszcze raz: to niesamowite!
Wojciech Has robił filmy doskonałe.
W sumie kolejność dowolna. Nie uważam, żeby np. grzesznik, był choć o promil gorszy od rękopisu. Wszystkie filmy prezentują ten sam poziom.
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Rękopis znaleziony w Saragossie (1964) 8,43 51
2 Sanatorium pod klepsydrą (1973) 8,33 45
3 Pętla (1957) 8,21 43
4 Jak być kochaną (1962) 7,63 30
5 Szyfry (1966) 7,76 17
6 Pożegnania (1958) 7,45 22
7 Nieciekawa historia (1982) 6,80 5
8 Lalka (1968) 6,35 17
9 Rozstanie (1961) 5,17 6
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Rękopis znaleziony w Saragossie (1964) 8,48 73
2 Pętla (1957) 8,36 70
3 Sanatorium pod klepsydrą (1973) 8,23 69
4 Pożegnania (1958) 7,78 46
5 Jak być kochaną (1962) 7,70 56
6 Szyfry (1966) 7,59 29
7 Nieciekawa historia (1982) 7,00 14
8 Osobisty pamiętnik grzesznika... przez niego samego spisany (1985) 6,80 15
9 Lalka (1968) 6,69 32
10 Wspólny pokój (1959) 6,75 12
11 Niezwykła podróż Baltazara Kobera (1988) 6,57 7
12 Złoto (1961) 6,18 11
13 Pismak (1985) 5,71 7
14 Rozstanie (1960) 5,72 18
Krótkometrażowe:
Moje miasto (1950) 6,50 8
Harmonia (1947) 6,36 11
Ulica Brzozowa (1947) 5,82 11
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Rękopis znaleziony w Saragossie (1964) 8,62 109
2 Sanatorium pod klepsydrą (1973) 8,15 101
3 Pętla (1957) 8,12 104
4 Jak być kochaną (1962) 7,75 91
5 Pożegnania (1958) 7,64 73
6 Szyfry (1966) 7,49 41
7 Nieciekawa historia (1982) 7,24 21
8 Wspólny pokój (1959) 6,92 26
9 Lalka (1968) 6,67 55
10 Osobisty pamiętnik grzesznika... przez niego samego spisany (1985) 6,79 19
11 Niezwykła podróż Baltazara Kobera (1988) 6,50 10
12 Złoto (1961) 6,24 17
13 Pismak (1985) 6,00 10
14 Rozstanie (1960) 5,92 25
Krótkometrażowe:
1 Moje miasto (1950) 6,94 18
2 Harmonia (1947) 6,50 18
3 Ulica Brzozowa (1947) 5,90 20
Na chwilę obecną:
1. Pętla 10/10
2. Sanatorium pod klepsydrą 9/10
3. Osobisty pamiętnik grzesznika... przez niego samego spisany 8/10
4. Szyfry 8/10
5. Rękopis znaleziony w Saragossie 8/10
Pełne:
1. Sanatorium pod klepsydrą - 9/10
2. Pętla - 9/10
3. Rękopis znaleziony w Saragossie - 8/10
4. Wspólny pokój - 8/10
5. Lalka - 7/10
6. Jak być kochaną - 7/10
7. Pożegnania - 7/10
8. Osobisty pamiętnik grzesznika... przez niego samego spisany - 7/10
9. Nieciekawa historia - 6/10
10. Niezwykła podróż Baltazara Kobera - 6/10
11. Rozstanie - 6/10
12. Szyfry - 6/10
13. Pismak - 5/10
14. Złoto - 4/10
Krótkie:
1. Karmik Jankowy - 7/10
2. Harmonia - 6/10
3. Moje miasto - 6/10
4. Ulica Brzozowa - 5/10
5. Parowóz Pt 47 - 4/10
6. Zielarze z Kamiennej Doliny - 4/10
7. Pierwszy plon - 3/10
8. Nasz zespół - 3/10
1. Pętla - 9,5/10
2. Sanatorium pod klepsydrą - 9/10
3. Rękopis znaleziony w Saragossie - 9/10
4. Pożegnania - 9/10
5. Lalka - 7/10
1. Rękopis znaleziony w Saragossie - 10/10
2. Pożegnania - 9/10
3. Pętla - 9/10
4. Jak być kochaną - 8/10
5. Sanatorium pod klepsydrą - 8/10
6. Wspólny pokój - 7/10
7. Lalka - 7/10
8. Szyfry - 7/10
1. Sanatorium pod klepsydrą 9/10
2. Moje miasto 9/10
3. Rękopis znaleziony w Saragossie 8/10
4. Pożegnania 8/10
5. Szyfry 8/10
6. Nieciekawa historia 7/10
7. Jak być kochaną 7/10
8. Pętla 6/10
9. Osobisty pamiętnik grzesznika 6/10
10. Niezwykła podróż Baltazara Kobera 6/10
5 najlepszych:
1. Rękopis znaleziony w Saragossie 10♥/10
2. Satanorium pod klepsydrą 10♥/10
3. Jak być kochaną 10♥/10
4. Lalka 10/10
5. Pętla 9/10
1. Rękopis znaleziony w Saragossie 10/10 ♥
2. Niezwykła podróż Baltazara Kobera 10/10 ♥
3. Sanatorium pod klepsydrą 10/10 ♥
4. Osobisty pamiętnik grzesznika przez niego samego spisany 10/10 ♥
5. Lalka 8,5/10 ♥
6. Jak być kochaną 8,5/10 ♥
Moje typy: 1.Rękopis znaleziony w Saragossie 2.Sanatorium pod klepsydrą 3.Jak być kochaną 4.Lalka 5.Pętla 6.Pożegnania
MISTRZ
1 - Jak być kochaną - 10
2 - Sanatorium pod klepsydrą - 10
3 - Pętla - 10
4 - Rękopis znaleziony w Saragossie - 9
5 - Pożegnania - 8
6 - Złoto - 8
7 - Wspólny pokój - 8
8 - Szyfry - 6
9 - Rozstanie - 6
10 - Lalka - 6
11 - Niezwykła podróż Baltazara Kobera - 6
12 - Osobisty pamiętnik grzesznika... przez niego samego spisany - 5
13 - Nieciekawa historia - 5
14 - Pismak - 4
Pożegnania 9
Pętla 8
Sanatorium pod klepsydrą 7
Rękopis znaleziony w Saragossie 7
Jak być kochaną 7
Szyfry 7
Nieciekawa historia 5
1) Pożegnania
2) Sanatorium pod klepsydrą
3) Wspólny pokój
4) Rękopis znaleziony w Saragossie
5) Pętla